وزیر بازرگانی از افزایش چندین برابری قیمت آرد و نان خبر داد
نوشته شده توسط : بی نام

در آستانه ورود به فاز عملی هدفمند کردن یارانه ها، و در حالیکه دولت از “حذف تدریجی یارانه ها” خبر داده بود، وزیر بازرگانی اعلام کرد “یارانه آرد امسال در یک مرحله هدفمند و به یک قیمت واحد عرضه می‌شود.

به گزارش فارس، مهدی غضنفری در خصوص چگونگی هدفمند شدن یارانه نان و کالاهای اساسی در سال جاری اظهار داشت: همزمان با اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها یارانه آرد و نان در یک مرحله هدفمند می‌شود.

وی افزود: تاکنون آرد یارانه‌ای به قیمت ۷۵ ریال و آرد آزاد به قیمت ۴۵۰ تومان عرضه می‌شد که با اجرای این قانون قیمت آرد به قیمت جهانی و بین این دو قیمت عرضه می‌شود.

وی در حاشیه دومین همایش صادرات و تأثیر هدفمندکردن یارانه‌ها در خصوص ستاد تأمین کالا و نظارت بر بازار که روز گذشته در کارگروه تحول اقتصادی تصویب شد، اظهار داشت: این ستاد همان ستاد تنظیم بازار است که با حضور معاون اول رئیس جمهور هفته‌ای یکبار تشکیل می‌شود و سازمان حمایت به وظایف نظارتی خود و وزارت بازرگانی به وظایف تنظیم بازار خود در این مدت می‌پردازد.

غضنفری تصریح کرد: مصوبه روز گذشته کارگروه تحول اقتصادی بیانگر آن است که تمام پیشنهادات در خصوص قیمت‌گذاری‌ها به ستاد طرح تحول اقتصادی داده شود تا از آن طریق تصمیم مناسب اخذ شده و اجرا شود.

لازم به ذکر است، با اینکه در اظهارات وزیر بازرگانی دولت دهم، سخن چندانی از نان به میان نیامده و صرفا حول محور آرد بحث شده است، اما برای تبدیل آرد به نان، هزینه های حمل آرد به نانوایی، خدمات جانبی، پخت و فروش نان به صورت عددی و نه به صورت کیلویی، باعث خواهد شد که یک کیلوگرم نان به قیمت گزافی که فعلا قابل پیش بینی نیست، به دست مصرف کننده برسد.

فشار این افزایش قیمت بر دوش قشر کم درآمد و زحمت کش کشور خواهد آمد که نان جزء لاینفک غذای روزانه آنان است. همچنین آثار تورمی شدیدی بر دیگر اقلام خواهد داشت و این یک سونامی اقتصادی است که آثار مخرب آن تا چند ماه دیگر مشخص خواهد شد.

کارشناسان و صاحبنظران، نسبت به روند و تحقق طرح هدفمند کردن یارانه ها، و نتایج اقتصادی و اجتماعی آن هشدار داده اند.




:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 31 مرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: